Framgångar för BG och UF

fredag 12 juni 2020

Per-Erik Wallin

Vår klubb samarbetar med Bromma Gymnasium - vi ställer bl.a.upp med rådgivare till skolans UF-företag, i år har 11 medlemmar varit engagerade. Vi delar ut stipendium till de bästa grupperna. Klicka på rubriken till denna notis och läs vad Hans Gisel-Ekdahl skriver! På bilden Culinova med Moa Hammarström, Elsa Larsson, Axel Salomonson och Erik Särlvik

Bromma Gymnasium hade stora framgångar i SM för UF-företag och representerade Stockholms län i sju av 13 tävlingskategorier.

Neptun med Per-Erik Wallin som rådgivare vann SM guld (de fanns med på en lunch på Sjöpaviljongen i januari) och även Planned med Anders Tidblom och Culinova med Bertil Wennström fick bra placeringar.

I Neptun fanns Fredrik Degan,Leo Righetti, Axel MacCarthy och William Linné.

Carl Kronberg som är en av UF-lärarna och också vann SM-guld som bästa lärare sade följande: Tack till alla er i Rotary ni har haft en mycket stor del i de här framgångarna för skolan.

Klubben har ställt upp med rådgivare till 12 företag av totalt 60 stycken. Trevligt att vi har kunnat göra skillnad och stötta gymnasisterna och jag hoppas på stort intresse också inför nästa läsår.

Ett problem som en del av oss har haft är att hålla kontakten med företagen och kanske kan den vana vi fått i år av digitala möten vara ett alternativ till att ses fysiskt och underlätta kontakterna.

Rotary delar i år ut stipendier och diplom. Ur en lista på fem företag som vi fick av lärarkollegiet valde Gunnar Ewetz och undertecknad ut fyra som får sina utmärkelser vid utsläppen.
Hans Gisel-Ekdahl.